Obserwatorzy

niedziela, 14 października 2012

Przepis na rogaliki drożdżowe


Witam wszystkich bardzo serdecznie :) Wczorajszy dzień był dla mnie dniem pracowitym. Miałam dużo rzeczy do zrobienia... Tak jak w każdą sobotę - nastawić pranie, uprasować ubrania, posprzątać dom, wyręczyć rodziców w robieniu obiadu i upiec jakiś smakołyk. Akurat wczoraj natrafiło na rogaliki drożdżowe. Przepis dostałam kilka lat temu od mojej cioci, zawsze wszystkim smakują i szybko znikają ze stołu, są naprawdę smaczne :)
 Dzisiaj jak co każdej niedzieli nie mam zapału do niczego, mogłabym leżeć plackiem przed telewizorem i zajadać coś smacznego :D A przede mną tyle nauki...
 Wracając do głównego punktu tego posta... Oto przepis: 

Rogaliki drożdżowe

Składniki: 1 cukier wanilinowy, 3 łyżki cukru pudru, 1 jajko, 10 dag drożdży, 300 ml gęstej śmietany 18%, 1 margaryna, mąki ile zabierze
Nadzieniem naszych rogalików może być np. konfitura z jabłek, malin (ja dawałam właśnie te konfitury).



Wykonanie:
Mąkę z margaryną posiekać, dodać jajko, rozpuszczone  w śmietanie drożdże, 3 łyżki cukru pudru, cukier wanilinowy i zagnieść ciasto (po zagnieceniu ma być miększe od ciasta na pierogi). Ciasto podzielić na 3 części, każdą z nich rozwałkować na kształt okręgu i pokroić w trójkąty. 
Przy podstawie trójkąta nanieść łyżeczką nadzienie, po czym zwijać ku zwężeniu trójkąta (mam nadzieję, że opisałam to zrozumiale ;) ). Rogaliki ułożyć na blasze i posmarować je białkiem przy użyciu pędzelka przeznaczonego do tego celu. Rogaliki pieczemy w nagrzanym piekarniku do 180 stopni, przez ok. 20 min.
Po wyjęciu z piekarnika, poczekać aż ostygną i posypać je cukrem pudrem. Smacznego! :)


Na koniec chciałabym Wszystkich zachęcić do dodania bloga do obserwowanych i polubienia mojej strony na Facebooku ---> https://www.facebook.com/navitia0070
Pozdrawiam. Ciao ;) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz